Stav
Dokončený
Typ práce
Oprava povrchu vozovky
Délka
400 m
Období realizace
9. 2022 - 9. 2022
Projektant
SÚS JMK, p. o. k.
Realizátor
STRABAG a.s.
Rozpočet
1 811 819 Kč
Zdroje financování
NIV JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stávající povrch silnice II/386 v úseku od křižovatky se sil. I/43 po účelovou komunikaci k areálu firmy TE vykazoval vlivem těžké nákladní dopravy a působením brzdných a rozjezdových sil výrazné podélné nerovnosti (vyjeté hluboké koleje). Krajnice a odvodnění bylo poškozeno pojezdem těžkých nákladních vozidel mimo vozovku.
Nový stav:
Byla provedena souvislá oprava povrchu silnice II/386 v km 0,060 - 0,460, tj. v dl. 400 m. Oprava byla realizována ve stávajících směrových, výškových i šířkových parametrech silnice. Na základě vizuální prohlídky bylo provedeno celoplošné frézování vozovky v průměrné tl. 50 mm, lokální vyrovnání z asfaltového betonu ACL16 a nová obrusná vrstva z asfaltového betonu ACO 16 v tl. 60 mm s modifikovaným pojivem. Směs s modifikovaným pojivem vykazuje vyšší odolnost proti vzniku trvalých deformací – kolejí. Po dokončení pokládky asfaltových vrstev bylo provedeno dosypání nezpevněné krajnice z R-materiálu a ošetření pracovních spár modifikovanou zálivkou v souladu s TP 115 Opravy trhlin na vozovkách s asfaltovým krytem. Z důvodu zajištění dopravní obslužnosti byla oprava povrchu prováděna za omezeného provozu po polovinách. Na závěr stavby bylo realizováno nové vodorovné dopravní značení – vodící pruhy V4 š. 25 cm a středová dělící čára V1.
II/386 Kuřim průtah
Staničení km 0,060 – 0,460
Délka úseku: 0,400 km