Stav
Dokončený
Délka
1 m
Období realizace
? - 5. 2015
Projektant
Linio Plan, s.r.o.
Realizátor
DS Brno
Rozpočet
1 155 312 Kč
Zdroje financování
NIV SÚS JMK MR3
Popis
Popis původního stavu:
V km 44,50 vlivem přívalových dešťů došlo k podemletí stávajícího obkladu z lomového kamene do betonu, který zpevňoval vtokovou oblast do propustku. V důsledku podemletí došlo k částečné destrukci a zhroucení kamenných dlažeb na vtoku do propustku. Dále byl propustek a vtoková oblast do propustku zaneseny naplaveninami z přilehlých polí. V oblasti hranice mezi původním zpevněním vtokové oblasti a přilehlých pozemků došlo ke vzniku kaverny (prohlubně) rozměrů cca 2,0 x 4,0 x 0,9 m.
Tato kaverna byla nepochybně důvodem destrukce zpevnění na vtoku do propustku. K poškození vlastní konstrukce propustku nedošlo. Oblast na výtoku z propustku také nebyla poškozena.
V km 46,50 vlivem přívalových dešťů došlo k odtržení části nezpevněné krajnice (vlevo) v délce cca 20,50 m. Místo závady se nachází cca 4,50 m před opěrnou zídkou, která v úseku dl. 48,0 m nahrazuje nezpevněnou krajnici.
Při rekognoskaci závady za účasti projektanta, investora a geologa bylo zjištěno, že svah vykazuje geologické poruchu způsobenou saturací vody z přívalových dešťů, která je příčinou odtržení části nezpevněné krajnice.
V km 47,05 vlivem přívalových dešťů došlo k poklesu okraje zpevněné části vozovky (cca 40 cm od hrany zpevnění) v délce cca 4,80 m. Místo závady se nachází nad propustkem, který odvádí vody z areálu vinařského závodu Habanské sklepy.
Na svahu u výtoku z propustku není patrná žádná konstrukce výtoku (propustku nebo čela), svah je zde částěčně deformovaný (oproti okolí je v patě zúženy s větším sklonem než okolní svah mimo předpokládaný propustek). Svah je porostly
náletovou vegetaci (keře a stromy). Při rekognoskaci závady za účasti projektanta, investora a geologa bylo zjištěno, že svah nevykazuje geologické poruchy (je stabilni, neujíždí). Porucha ve zpevněné části vozovky vykazovala vlastnosti ukazující spíše na pokles podloží vozovky. Trhlina se otvíra a část vozovky mezi trhlinou a okrajem vozovky je pokleslá.