Stav
Dokončený
Typ práce
Souvislá obnova vozovkového souvrství
Délka
449 m
Období realizace
6. 2020 - 9. 2020
Projektant
IKA Brno s.r.o.
Realizátor
EUROVIA CS, a.s.,
Rozpočet
3 697 850 Kč
Zdroje financování
JMK NIV hluk
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Primárním důvodem k rekonstrukci bylo nařízení KHS ke snížení hladiny hluku z dopravy. Provedení souvislé opravy bylo dále žádoucí z důvodu špatného stavebně-technického stavu vozovky. Na komunikaci bylo znatelné celkové opotřebení a plošné deformace vzniklé nárůstem dopravy. Lokálně byly v rámci údržby silniční sítě prováděny lokální vysprávky či opravy trhliny.
Nový stav:
Dílem byla souvislá obnova vozovkového souvrství na úseku silnice II/386 v délce 449 m zahrnující pokládku hutněných asfaltových vrstev s protihlukovým účinkem o celkové tl. 90 mm. Začátek vlastní úpravy je v km 0,414 a navazuje na konec úpravy akce „II/386 Kuřim, 1. etapa”, konec úseku a vlastní úpravy je v km 0,863. Na části úseku se stávající a již odfrézovanou asfaltovou vrstvou bylo předmětem provedení zapravení a sanace příčných trhlin a částečně provedení lokální výměny konstrukčních vrstev. Ve dvou místech neúnosného podloží byla provedena sanace pláně tl. 400 mm. Frézování vozovky v km 0,604 – km 0,863 vlevo bylo předmětem samostatné veřejné zakázky. Na ostatních částech úseku bylo podkladem kompletní nové souvrství vozovky včetně podkladních asfaltových vrstev. Investorem těchto prací, společně s rekonstrukcí kanalizace a vodovodu, bylo město Kuřim a BVK a.s.. Výměna obrub v celém úseku stavby a realizace veškerého VDZ plastem byla také investicí města Kuřim a BVK a.s.. Projektant: IKA Brno s.r.o Primárním důvodem je nařízení KHS ke snížení hladiny hluku z dopravy. Provedení souvislé opravy je dále žádoucí z důvodu špatného stavebně-technického stavu.