Stav
Dokončený
Délka
162 m
Období realizace
9. 2018 - 4. 2019
Projektant
Dosting spol. s r.o.
Realizátor
OHL ŽS, a.s.
Rozpočet
27 600 000 Kč
Zdroje financování
JMK INV, SFDI
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Důvodem rekonstrukce průtahu a mostu byl celkově špatný dopravně technický a stavební stav komunikace a mostu. Stávající stav nevyhovoval platným normám pro prostorové uspořádání komunikací a mostů.
V rekonstruovaném úseku vykazoval povrch vozovky značné plošné deformace a poruchy způsobené nedostatečnou únosností vozovky a nedostatečným odvodněním povrchu komunikace. Srážková voda v současném stavu byla v průtahu obcí odváděna otevřenými příkopy, dešťová kanalizace chyběla.
Konstrukce spodní stavby jednopólového mostu byla z kamenného zdiva, nosná konstrukce na vtoku železobetonová, na výtoku z válcovaných nosníků s dobetonávkou (most byl v minulosti rozšiřován). Spodní stavba mostu vykazovala rozvolněné zdivo, ocelové prvky u nosné konstrukce byly napadeny hloubkovou korozí, beton NK byl značně degradovaný. Z hlediska klasifikace stupně stavu mostu byla NK hodnocena stupněm VI - velmi špatný, spodní stavba stupněm V- špatný.
Všechny tyto nedostatky a poruchy tvořící překážky ve sjízdnosti silnice III/3629 v daném úseku měly negativní vliv na bezpečnost silničního provozu a životní prostředí v jejím okolí.
Nový stav:
Jednalo se o 2. etapu rekonstrukce silnice III/3629 a části navazující silnice III/36210. Komunikace je navržena v kategorii S7,5/50 s kompletní výměnou konstrukce vozovky. V rámci stavby byla provedena i kompletní demolice a výstavba nového mostu ev. č. 3629-2 s konstrukcí železobetonového rámu založeného na pilotách. Současně se provedla i rekonstrukce a výstavba chodníků a vjezdů, úprava autobusových zastávek a jejich příslušenství, výstavba dešťové kanalizace, přeložka vodovodu, rekonstrukce veřejného osvětlení, ochrana STL plynovodu, vegetační úpravy a úprava koryta.