Stav
Dokončený
Typ práce
Rekonstrukce mostu
Délka
138 m
Období realizace
5. 2018 - 7. 2019
Projektant
Rušar mosty, s.r.o.
Realizátor
I. etapa PORR, a.s., II. etapa Firesta - Fišer rekonstrukce, stavby a.s.
Rozpočet
75 541 000 Kč
Zdroje financování
SFDI 2018-2019, IF SÚS JMK
Popis
Popis stavby:
Důvodem rekonstrukce byl celkově špatný dopravně technický a stavební stav konstrukce mostovky a komunikace na mostovce. Především se jednalo o špatné dilatační závěry, kterými pronikala srážková voda do mostní konstrukce a tím ji degradovala. Diagnostický průzkumem byly zjištěny nezainjektované nebo jen částečně zainjektované kanálky přepínané výztuže se známkami začínající koroze. Bylo rozhodnuto o celkové výměně NK. Jedná se o most, který převádí komunikaci II/380 přes silnici I/55 ve staničení 54,096 km délky nosné kce. 68,67 m, šířky 19,36 m a šířkou mezi obrubami 15,02 m.
Nový stav:
Vzhledem k rozsahu stavby byla rekonstrukce prováděna po polovinách. V roce 2018 byly provedeny práce na pravé straně mostu (ve směru staničení), kdy byla odbourána polovina prefabrikované mostovky, opěr, křídel, závěrných zídek, přechodových desek a zhlaví pilířů. Nosná konstrukce nové části je provedena ze železobetonových tyčových předpjatých prefabrikátů spřažených s železobetonovou deskou, uložená na hrncová ložiska. Na opěrách byly osazeny nové mostní povrchové závěry. Vytvořena byla nová římsa délky 65 m s chodníkem šíře 2 m včetně osazení zábradlí. Následně došlo k položení nové konstrukce vozovky se 2-ma pruhy šíře 7,5m pro možné obnovení dopravního provozu včetně ostrůvku pro odbočení. Ve stejném pořadí se v roce 2019 provedla levá strana. Součástí rekonstrukce byla přeložka kabelů CETIN a obnova VO podél mostu. Na závěr výstavby byly pod mostem zpevněny svahy lomovým kamenem a obnoveny žlaby pro odvod srážkových vod z povrchu mostu novým odvodněním.
Úsek výstavby:
380 (54067-54126.64)|380 (54126.64-54192)|380 (54052-54067)