Stav
Dokončený
Délka
63 m
Období realizace
8. 2018 - 12. 2018
Projektant
LINIOPLAN, s.r.o.
Realizátor
FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
Rozpočet
13 695 000 Kč
Zdroje financování
SFDI, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Původní jednopolový most byl dle mostního listu vystaven v roce 1925. Nosnou konstrukci přemostění tvořily ocelové I nosníky se spřaženou ŽB deskou. Masivní monolitické opěry byly z betonu. Ocelové nosníky byly zkorodované, u krajních nosníků vizuálně zjevná deformace, na železobetonovou desku zatékalo, byly patrny mapy a výkvěty. Na mostě byl osazen nevyhovující zádržný systém. Most nevyhovoval jak stavebním stavem, tak šířkovým uspořádáním. Vozovka na mostě byla zvlněná, převrstvená a ve špatném stavu.
Nový stav:
Byla provedena výstavba nového mostu (monolitický železobetonový rám, založen na mikropilotách), úprava komunikace v předpolích (celková délka úpravy komunikace je 63,00 m), drobná úprava nivelety vozovky a osazení nového záchytného systému. Což bude znamenat zvýšení bezpečnosti silničního provozu a plynulosti dopravy, zlepší se odtokové poměry v dané oblasti a tím i dopady velkých povodňových vod na okolí mostu. Stavba probíhala za úplné uzavírky v oblasti mostu. Byla proto vybudována provizorní komunikace, na které byl provoz řízen světelnou signalizací.