Stav
Dokončený
Délka
23 m
Období realizace
10. 2017 - 8. 2018
Projektant
IM-Projekt, inženýrské a mostní konstrukce, s.r.o.
Realizátor
SaM silnice a mosty, a.s.
Rozpočet
9 852 000 Kč
Zdroje financování
SFDI, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stav stávajícího mostu byl ve velmi špatném stavu (součinitel stavebního stavu a = 0,4), přičemž most měl nízkou zatížitelnost. Vzhledem k tomu, že spodní stavba i nosná konstrukce stávajícího mostu byla stavebně i technicky nevyhovující a sanace nebyla vzhledem k typu nosné konstrukce technicky vhodná, bylo navrženo odstranění mostu a následná náhrada zcela novým mostem.
Nový stav:
Most byl navržen jako železobetonový polorám o jednom poli. Most má celkovou šířku 8,100m, šířku spodní stavby 9,635-10,974m, šířku mezi římsami 7,514-9,266m, délku přemostění 8,861m a výšku mostu 1,869m. Most je proveden jako šikmý s levou šikmostí a úhlem křížení 67,67°. Vzhledem k tomu že se v podloží nachází jílovité zeminy je most založen hlubinně na mikropilotách. V rámci výstavby mostu byly opraveny i silnice III/4179 a III/4164, které vytváří v řešeném úseku vidlicovou křižovatku. Silnice III/4179 byla rekonstruována v délce 58,614m a silnice III/4164 byla rekonstruována v délce 23,479m.