Stav
Dokončený
Délka
10 m
Období realizace
6. 2018 - 12. 2018
Projektant
Ing. Martin Smělý, IM-projekt
Realizátor
INSTA CZ s.r.o.
Rozpočet
4 551 000 Kč
Zdroje financování
SFDI, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Na základě hlavní prohlídky byl stavební stav nosné konstrukce mostu zhodnocen jako VII – Havarijní. Proto bylo navrženo odstranění mostu. Most byl tvořen opěrami z prostého betonu a na ty navazovaly křídla ze stejného materiálu. Základy mostních opěr a křídel byly plošné. Nosná konstrukce byla prostě uložená monolitická deska, konstantní tloušťky. Deska byla uložena na lepenku. Na levé i pravé straně ve směru staničení byly umístěny monolitické betonové římsy. Ty byly po horní hranu zasypány zeminou. Na obou římsách se nacházelo betonové zábradlí, jenž v plnilo pouze funkci přesné signalizace mostu.
Nový stav:
Stávající betonové trouby sloužící k přivedení a odvedení vodního toku z prostoru mostu, byly propojeny novými železobetonovými monolitickými troubami. Ty byly uloženy na základovou desku ze ŽB a polštář ze štěrkodrti. Byly odbourány opěry v úrovni 500 mm od desky. Ta byla poté kompletně odstraněna. Protože byl most a prostor kolem něho zasypán, byly provedeny výkopové práce a to v takovém rozsahu, který umožnil demoliční práce na bouraných částech mostu. Vzniknutý prostor po vybourání těchto konstrukcí byl zasypán a byly provedeny nové vrstvy vozovky, respektive části chodníku a sjezdů.