Stav
Dokončený
Délka
18 m
Období realizace
6. 2018 - 10. 2018
Projektant
Ing. Martin Vašák, IM-projekt
Realizátor
INSTA CZ s.r.o.
Rozpočet
1 730 000 Kč
Zdroje financování
SFDI, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Na základě hlavní prohlídky byl stavební stav nosné konstrukce mostu zhodnocen jako VII – Havarijní. Proto bylo navrženo odstranění mostu. Stav betonové mostovky byl značně zdegradovaný a výztuž zkorodovaná, izolace byla na konci životnosti. Na opěrách byly patrné výluhy. Chybělo označení o zatížitelnosti mostu.
Nový stav:
Nejprve byly odfrézovány živičné vrstvy vozovky v místě stavby. Dále bylo odstraněno stávající silniční zábradlí a byla vybourána ŽB římsa a mostovka včetně ocelových I-profilů. Byly vybourány betonové zdi, ŽB trouby, žlaby a vykopána zemina. Bylo odstraněno také betonové dno pod mostem včetně podkladu.
Dvě nové šachty byly vybetonovány na podkladním betonu tl. 150 mm. Šachta na vtoku je zakryta pojízdným poklopem. Šachta na výtoku je zakryta mříží, aby byl umožněn přepad vody v případě přívalových srážek. Základová spára byla přehutněna, byal vytvořena vrstva ze štěrkodrti a základové ŽB desky pro uložení ŽB trub. ŽB trouby jsou osazeny na základové desky a podkladní beton a napojeny na šachty. Nové zatrubnění i šachty jsou opatřeny asfaltovým izolačním nátěrem. Volný prostor je zasypán vhodnou zeminou, zásyp je ohumusován a byla vytvořena nová konstrukce vozovky.