Stav
Dokončený
Délka
25 m
Období realizace
5. 2018 - 12. 2018
Projektant
Projekční kancelář PRIS spol. s r.o.
Realizátor
PONVIA CONSTRUCT s.r.o.
Rozpočet
3 070 522 Kč
Zdroje financování
SFDI, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stávající stav mostu, jeho spodní stavby, nosné konstrukce a příslušenství, vykazoval řadu nedostatků, které nepřispívaly k bezpečnosti provozu. Přes opěry lokálně prosakovala voda. Na několika místech byly poměrně veliké kaverny. Na betonové části opěr značně degradoval povrch. Nadbetonávky křídel měly vodorovné trhliny. Na mnoha místech byla odpadaná krycí vrstva betonu až na nosnou výztuž, která korodovala. Nejhorší to bylo na nosnících rozšiřované části. Přes konstrukci protéká voda. Dobetonávky nosné konstrukce byly lokálně rozpraskané. Římsy byly povrchově zdegradované, na několika místech se vytvořily hluboké díry a odpadlé kusy betonu. Krajnice byly zanesené. Dle hlavní mostní prohlídky z roku 2015 byl stav nosné konstrukce hodnocen jako V ‑ špatný a stav spodní stavby hodnocen jako IV ‑ uspokojivý.
Nový stav:
V rámci opravy mostu byla zachována nosná konstrukce i spodní stavba. Jejich povrchy byly sanovány. Kryt vozovky a vyrovnávací vrstva betonu byly odfrézovány. Nosná konstrukce je opatřena novou vrstvou vyrovnávacího betonu, který je s nosnou konstrukci spojen ocelovými trny. Na obou stranách jsou osazeny železobetonové římsy šířky 0,8 m se zábradelním svodidlem se svislou výplní. Koryto potoka bylo pročištěno. Zpevnění na levém břehu bylo obnoveno v celém rozsahu lomovým kamene tloušťky 200 mm do betonu tl. 200 mm.