Stav
Dokončený
Délka
145 m
Období realizace
8. 2017 - 7. 2018
Projektant
Rušar mosty s.r.o.
Realizátor
IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc a.s.
Rozpočet
25 019 736 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, EU - IROP
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Důvodem opravy byl špatný stavební stav nosné konstrukce (V), velmi špatný stavební stav spodní stavby (VI) a omezená použitelnost (IV). Díky stavebnímu stavu měl most sníženou zatížitelnost. Na škodách na mostech se promítl zejména vliv vody, tedy zatékání, zamáčení nosné konstrukce i spodní stavby. Okamžitý stavební zásah vyžadovala zejména spodní část pilířů, kde došlo k masivnímu odpadávání krycí vrstvy betonu a rozsáhlé korozi výztuže. Průřez pilířů byl oslaben a zejména vlivem zimní údržby na přivaděči se tento stav neustále zhoršoval.
Nový stav:
Most převádí silnici II. třídy přes silnici I. třídy. Vzhledem k významu mostu byla rekonstrukce provedena po polovinách se zachováním provozu po polovinách s následujícím postupem výstavby: odstranění mostního vybavení, odstr. vozovky vč. izolace, odstr. závěrných zídek a části přechodových desek, zvedání části nosné konstrukce pro položení nových ložisek na krajních opěrách, tryskání a sanace nosné konstrukce, sanace podpěr, opěr a křídel, výstavba nové horní části křídel a nových závěrných zídek, osazení spřahovacích prvků, bednění a betonáž spádové betonové desky, osazení mostních závěrů, izolace mostovky, římsy, vozovka, zábradlí, úprava terénu pod mostem a okolo mostu.