Stav
Dokončený
Délka
9 m
Období realizace
9. 2018 - 10. 2018
Projektant
Ing. Matrin Vašák, IM-projekt
Realizátor
INSTA CZ s.r.o.
Rozpočet
1 122 000 Kč
Zdroje financování
SFDI, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Na základě hlavní prohlídky byl stavební stav nosné konstrukce mostu zhodnocen jako VII ‑ Havarijní. Proto bylo navrženo odstranění mostu. Stav betonové mostovky byl značně zdegradovaný a výztuž zkorodovaná, izolace byla na konci životnosti. Most byl obtížně kontrolovatelný a vzhledem k zatrubnění vtoku i odtoku neměl žádnou funkci.
Nový stav:
Nejprve byly odfrézovány živičné vrstvy vozovky v místě stavby. Dále bylo odstraněno stávající silniční zábradlí a byla vybourána ŽB římsa a mostovka včetně ocelových I-profilů. Byly vybourány betonové zdi, ŽB trouby, žlaby a vykopána zemina. Bylo odstraněno také betonové dno pod mostem včetně podkladu.
Dvě nové šachty byly vybetonovány na podkladním betonu tl. 150 mm. Základová spára byla přehutněna, byla vytvořena vrstva ze štěrkodrti. Byly vytvořeny základové desky z ŽB tl. 300 mm. Šířka základové desky je 2200 mm pro DN 800, 1700 mm pro DN 600 a 1300 mm pro DN 400. Samotné trouby jsou osazeny na podkladcích a podkladním betonu C20/25 tl. dle výšky daného podkladku.
Prefabrikované hrdlové trouby jsou z betonu C30/37. Délka zatrubnění DN 800 je 7,5 m,
DN 600 1 m a DN 400 1 m. Nové zatrubnění i šachty jsou opatřeny asfaltovým izolačním nátěrem. Volný prostor je zasypán vhodnou zeminou, zásyp je ohumusován a byla vytvořena nová konstrukce vozovky a přilehlého chodníku.