Stav
Dokončený
Délka
965 m
Období realizace
8. 2016 - 5. 2017
Projektant
IM-Projekt, inženýrské a mostní konstrukce, s.r.o
Realizátor
SILNICE GROUP a.s
Rozpočet
19 600 000 Kč
Zdroje financování
SFDI, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Původní uspořádání křižovatky silnic II/397 a III/4141 bylo z dopravního hlediska značně nepřehledné, také úsek sil. II/397 mezi křižovatkou a mostem byl v nevyhovujícím stavu, chybělo zde především odvodnění vozovky. Nevyhovující byl také stavební stav mostu 397-004, jehož nosnou část tvořila degradující cihelná klenba, most vykazoval nízkou zatížitelnost a malou kapacitu otvoru.
Nový stav:
Jedná se o stavbu okružní křižovatky silnic II/397 a III/4141 s průměrem 30 m, včetně rekonstrukce silnice II/397 v km 14,044 - 15,004 a rekonstrukci mostu 397-004 převádějící silnici II/397 “přes Příční potok" v km 14,987. Součástí stavby bylo i provedení nové dešťové kanalizace, úprava objízdné trasy - sil. II/414 v km 6,140 ‑ 6,690, dopravně inženýrské opatření aj.
Konstrukce vozovky v okružní křižovatce: ACO 11+ 40 mm, ACL 16+ 70 mm, PMH 100 mm, ŠDA 0-32 150 mm, ŠDA 0-63 200 mm (celkem 560 mm).
Konstrukce vozovky sil. II/397, v úseku mezi mostem a okružní křižovatkou: ACO 11+ 40mm, ACL 16+ 70mm, RS CA 200mm vozovky (recyklace za studena), ŠP 200mm (celkem 510 mm).
Most 397-004: konstrukce mostu byla zesílena vsunutím flexibilní ocelové konstrukce z vlnitého plechu, profilu T100-TC/3, výšky 2600 mm, šířky 3210 mm, tloušťka plechu 8,0 mm. Volný prostor mezi ocelovou konstrukcí a stávající mostovku byl zainjektován betonovou směsí.