Stav
Dokončený
Délka
55 m
Období realizace
5. 2016 - 10. 2016
Projektant
Rušar mosty s.r.o.
Realizátor
Agromeli spol. s r.o.
Rozpočet
4 230 000 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, SFDI
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stávající most 37913-5 byl ve velmi špatném stavebně-technickém stavu. Most o jednom poli s nosnou konstrukcí mostu tvořenou kamennou klenbou s délkou přemostění 3,0 m a stavební výškou 1,65 m byl realizován v roce 1902. Nefunkční izolace zatékáním do konstrukce způsobila rozvolnění klenby, vyklonění čela klenby na výtoku. Vozovka byla zúžena dočasným dopravním značením, záchytné zařízení nenormové. Dle HPM byl most hodnocen – SS stupeň VII. havarijní, NK stupeň VII. havarijní, Úsek silnice III/37913 vykazoval poruchy povrchu obrusné vrstvy – trhliny a nerovnosti povrchu způsobené opakovaným prováděním vysprávek.
Původní provedení:
Most 37913-5
Nosná konstrukce: kamenná klenba
Délka přemostění: 3,00 m
Stavební výška : 1,65 m
Nový stav:
Rekonstrukce mostu spočívala ve vložení nové OK typu tubosider do stávajícího mostního otvoru. Tubosider je seříznut ve sklonu svahů, mostní konstrukce je přesypaná. Koryto potoka je odlážděno kamenem položeným do betonu. Na komunikaci je vlevo osazeno jednostranně silniční svodidlo, vpravo od komunikace je proveden dlážděný chodník. Vozovka v upravovaném úseku má nové souvrství s obrusnou vrstvou ACO 11+.