Stav
Dokončený
Délka
3 240 m
Období realizace
8. 2014 - 12. 2015
Projektant
Projekční kancelář PRIS s.r.o.
Realizátor
Skanska a.s.
Rozpočet
172 874 000 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, EIB, EU
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Silnice II/152 je velmi důležitou propojovací komunikací v jižním sektoru města Brna. Propojuje rychlostní komunikaci R52 a dálnici D2. Silnice přímo obsluhuje nebo alespoň přivádí osobní i nákladní dopravu do logistických, průmyslových a obchodních areálů v oblasti Modřic. Dále příležitostně slouží tato komunikace jako důležitá a mnohdy nenahraditelná kapacitní objízdná komunikace při nutných uzavírkách Dl, D2 a R52 v dané oblasti. Povrch komunikace prošel v minulosti lokálními úpravami obrusné asfaltobetonové vrstvy. Tímto zásahem byla porušena rovinatost povrchu, a tím došlo ke značnému zhoršení kvality komunikace. Ve vozovce v daném úseku jsou patrné jak příčné, tak podélné trhliny.
Vlivem toho dochází k dalšímu narušování vozovky. Po zimním období jsou na povrchu vozovky výtluky, což vede k dalšímu záplatování povrchu a ke zhoršení kvality jízdy po velmi frekventované komunikaci.
Dalším faktorem je fakt, že stav mostů v daném úseku je v nevyhovujícím stavu. Jedná se o mosty ev.č. 152-048a přes R52, ev.č. 152-049 přes trať ČD, most ev.č. 152-050 přes náhon, most ev.č. 152-051 přes Svratku a most ev.č. 152-052 přes dálnici D2.
Nový stav:
Předmětem zakázky je rekonstrukce silnice II/152 včetně rekonstrukce 6-ti mostů. Propojení R52 a D2 – jedná se o rekonstrukci krytu vozovky. Rekonstrukční práce jsou realizovány ve stávajících šířkách. Frézování vozovky je prováděno do výsledného sklonu (odfrézovaná vrstva má proměnnou tloušťku) a pokládka nových vrstev je v konstantních tloušťkách. Šířka zpevnění komunikace je v celé délce proměnná. V místech plošných deformací na okrajích vozovky byla provedena lokální a místní sanace. Stávající svodidlo nebude měněno. Most 152-048a - Šikmý betonový most o třech polích přes R52 s mostovkou tvořenou předpjatými prefabrikovanými nosníky. Most 152-049 - Jedná se o most nad železniční tratí Břeclav – Brno. Most 152-050 - Rekonstrukce mostu spočívá v kompletní výměně mostního svršku, včetně izolace. Most 152-051 - Rekonstrukce mostu spočívala v kompletní výměně mostního svršku a mostního vybavení. Most 152-052 - Jedná se o rekonstrukci stávajícího mostního objektu. Most 15279-4 Rekonstrukce mostu spočívá v kompletní obnově mostovky a v sanaci ocelové nosné konstrukci a železobetonové spodní stavby.