Stav
Dokončený
Délka
60 m
Období realizace
6. 2015 - 9. 2015
Projektant
D-projekt, Ing. Jan Pracný
Realizátor
FIRESTA - FIŠER, Rekonstrukce, stavby a.s.
Rozpočet
6 579 000 Kč
Zdroje financování
SFDI, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stávající most o jednom poli byl ve velmi špatném stavebně-technickém stavu. Jeho nosnou konstrukci tvořily zabetonované válcované nosníky Ič.340 s železobetonovou deskou tl.130 mm. Největší problémem mostu byl tzv. hlinitanový beton, který se vyznačuje rychlým nárůstem pevnosti po betonáži, avšak z dlouhodobého hlediska pevnost betonu významně klesá a beton se začne rozpadat. Tím se výrazně snižuje únosnost mostu a může dojít ke kolapsu celé konstrukce. Most měl spoustu dalších, méně významných poruch, jež mají též vliv na únosnost mostu a bezpečný provoz po mostě.
Starý stav:
Nosná konstrukce: ŽB deska + válcované nosníky
Počet polí: 1
Délka přemostění: 11,982 m
Šířka mostu: 7,600 m
Šířka vozovky: 6,540 m
Nový stav:
Nosná konstrukce: železo-betonová, rámová
Počet polí: 1
Délka přemostění: 8,334 m
Šířka mostu: 9,500 m
Šířka vozovky: 6,500 m
Chodník jednostranný: 2,00 m
Stav po výstavbě:
Rekonstrukce mostního objektu spočívala v jeho demolici, následným založením a výstavbou spodní stavby na pilotech, výrobou a osazením ocelové mostní konstrukce s položením nových konstrukčních vrstev navazujících úseků komunikace. Pro zajištění provozu po dobu výstavby byla zřízena dočasná lávka pro pěší v blízkosti objektu a provizorní točna autobusů.