Stav
Dokončený
Délka
301 m
Období realizace
6. 2015 - 10. 2015
Projektant
Rušar mosty s.r.o.
Realizátor
Agromeli spol. s r.o.
Rozpočet
6 153 000 Kč
Zdroje financování
SFDI, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stavební stav spodní stavby i nosné konstrukce byl ve velmi špatném stavu. Most vykazoval především hloubkovou korozi válcovaných I nosníků a mostin Zores, dále převrstvení vozovky, degradaci kamenné spodní stavby apod. Na mostě bylo osazeno nenormové záchytné zařízení.
Nový stav:
Jedná se o kompletní rekonstrukci mostu ev.č. 3983-4 v km 5,105 sil. III/3983.
Most byl založen hlubině na 12 pilotách. Spodní stavbu tvoří dvě monolitické železobetonové opěry (rámové stojky) kolmé tloušťky 0,6 m. Na opěry jsou zavěšena šikmá křídla. Deska nosné konstrukce je monolitická železobetonová lichoběžníkového půdorysu. Tloušťka desky je proměnná, minimálně 0,35 m. Na mostě byla provedena celoplošná izolace z modifikovaných pásů. Vozovka na mostě je v tl. 100 mm. Šířka říms je 0,75 m. Most byl osazen ocelovým zábradelním svodidlem. Koryto pod mostem a přilehlé svahy byly vydlážděny lomovým kamenem. Most převádí komunikaci kategorie S6,5/60 tzn. 6,5 m mezi obrubami.
Skladby vozovky na mostě:
AKMS II tl. 40 mm, spoj. p., AKMJ II tl. 60 mm.
Skladba vozovky na předpolích:
AKMS II tl. 40 mm, spoj. p., ABVH III tl. 60 mm, spoj. p., OK I tl. 60 mm, spoj. p., OK I tl. 60 mm, ŠP tl. 250 mm.
Součástí stavby bylo také provedení nové obrusné vrstvy na sil III/3983 v úseku v 5,145 – 5,407 navazujícím na most a úprava vybraného úseku objízdné trasy (sil. III/4008).