Stav
Dokončený
Délka
5 819 m
Období realizace
6. 2014 - 10. 2015
Projektant
IKA BRNO s.r.o. DOSING-Dopravoprojekt
Realizátor
IDS-Inženýrské a dopravní stavby Olomouc a.s.
Rozpočet
114 585 000 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, EIB, EU
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Povrch vozovky vykazoval poruchy, jako jsou zejména ztráta makrotextury, opotřebení EKZ, vysprávky, nepravidelné hrboly, mozaikové trhliny, příčné trhliny a vyjeté koleje s hloubkou až 40 mm. Únosnost byla v průměru hodnocena klasifikačním stupněm 3. Jádrové vývrty dokladují dostatečnou tloušťku asfaltových vrstev bez nespojení. Rozbory asfaltových směsí z obrusné i ložní vrstvy prokazovaly ve všech případech nevyhovující mezerovitost i čáru zrnitosti, což je s největší pravděpodobností příčina vyjetých kolejí na posuzovaném úseku. Dvě vrtané sondy prokazovaly i pro zjištěnou nevhodnou zeminu v podloží jíI písčitý, jíl s nízkou plasticitou. Obruby se vyskytují pouze na konci úseku.
Nový stav:
Stavba je rozdělena na úseky:
1-II/385 Tišnov-Hradčany,km35,682-37,158=byla provedena výměna krytových vrstev bez zesílení.
2-II/385 Hradčany průtah, I.stavba = sanace stávající vozovky a rekonstrukce mostu 385-007.
3-II/385 Hradčany-Čebín, km 38,038-38,898 = byla provedena rekonstrukce komunikace.
4-II/385 Hradčany-Čebín,most 385-008 = rekonstrukce mostu 385-008 a nové zemní těleso násypu.
5-II/385 most 385-008 – Čebín, km 39,235-40,465 = rekonstrukce krytu pozemní komunikace.
6-III/37913 Čebín, km0,000-0,658,vč.křižovatky s II/385 = rekonstrukce krytu pozemní komunikace.
7-III/37913 Čebín – Drásov extravilán = zesílení krytu dvoupruhové komunikace.