Stav
Dokončený
Délka
259 m
Období realizace
4. 2015 - 11. 2015
Projektant
Ing. Antonín Pechal, CSc, Brno
Realizátor
SDS EXMOST spol. s r.o., Brno
Rozpočet
59 552 000 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, EU
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stávající střední pole nosné konstrukce bylo v 60. letech z důvodu elektrifikace trati nešetrně odbouráno a nahrazeno předpjatými nosníky KA-61. V detailu uložení byla chybně provedena izolace a následně zatékalo na úložné prahy mezilehlých podpěr. Beton říms se působením povětrnosti rozpadal. I přes jeho penetraci hrozilo nebezpečí pádu úlomků betonu na železniční koridor. Celkový stav mostu byl hodnocen jako „Špatný“. Z tohoto důvodu byly osazeny DZ omezující zatížení.
Stav po výstavbě:
Rekonstrukce mostního objektu spočívala v jeho demolici, přeložkách inž. sítí, zabezpečení stability svahů komunikace výstavbou gabionových stěn, výrobou a osazením ocelové mostní konstrukce, betonáží mostovky, položení nových konstrukčních vrstev vozovky mostu i navazujících úseků komunikace společně s odvodněním celého úseku, zřízení přístupových cest (schodiště), osazení bezpečnostních prvků (svodidla, sítě apod.).