Stav
Dokončený
Délka
5 769 m
Období realizace
9. 2013 - 9. 2014
Projektant
Link projekt s.r.o., HBH Projekt, spol. s.r.o.
Realizátor
Sdružení Firesta + IS Brno + DS Brno – Holštejn most
Rozpočet
51 430 000 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, EIB, EU
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Silnice II/378 a III/3783 vykazují poruchy projevujících se v podélných i příčných trhlinách, místy se projevují vyjeté koleje ve stopě vozidel. Na silnici III. tř se jedná ve velkém rozsahu o pokleslé a zborcené krajnice vozovky.
Na silnici III/3783 v místě propadání Bílého potoka došlo ke svahovému posunu krasového skalního tělesa a narušení konstrukce vozovky. Stabilita území je stále ohrožena. Od roku 1994 je v uvedeném místě, pro zachování sil. provozu osazeno mostní provizorium Baily-Bridge. Celá stavba se nachází CHKO Moravský kras.
Nový stav:
Most 3783-1
Délka mostu: 78,800 m
Šířka mezi obrubami: 4,500 m
Šířka mostu: 8,500 m
Plocha nosné konstrukce: 611,2 m2
Jednopólový most, dvojice plnostěnných svařovaných trámů, vyztuženými parabolickými oblouky tzv. Langrův trám. Konstrukce je svařovaná, trám a oblouky jsou propojeny táhly. Založení mostu je na mikropilotách, se žel.bet.monolit. opěrami.
Silnice II/378
Vybudování nového propustku v km 10,640
Rekonstrukce odvodnění komunikace a nezpevněných krajnic
Staničení km 9,216 – km 10,667, délka úseku 1,451 km
Asfaltový beton pro obrusné vrstvy ACO11+ 50 mm
Spojovací postřik z kat.asf. emulze PS-E 0,40 kg/m2
Asfaltový beton pro ložní vrstvy ACL16+ 60 mm
Spojovací postřik z kat.asf. emulze PS-E 0,40 kg/m2
Celková tloušťka 110 mm
Silnice III/3783
Rekonstrukce odvodnění komunikace a nezpevněných krajnic
Staničení km 0,000 – km 4,280, dl. úseku 4,280 km
Asfaltový beton pro obrusné vrstvy ACO11+ 40 mm
Spojovací postřik z kat.asf. emulze PS-E 0,20 kg/m2