Stav
Dokončený
Délka
73 m
Období realizace
5. 2013 - 6. 2014
Projektant
Rušar mosty s.r.o.
Realizátor
SDS EXMOST spol. s r.o.
Rozpočet
30 467 000 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, EIB, EU
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stávající střední pole nosné konstrukce bylo v 60. letech z důvodu elektrifikace trati nešetrně odbouráno a nahrazeno předpjatými nosníky KA-61. V detailu uložení byla chybně provedena izolace a beton říms se působením povětrnosti rozpadal. I přes jeho penetraci hrozilo nebezpečí pádu a případné kolizi na trati. Celkový stav mostu byl hodnocen jako „Velmi špatný“ a z tohoto důvodu byly osazeny DZ omezující zatížení.
Starý stav:
Nosná konstrukce: sdružený žel.bet.rám
Počet polí: 3
Délka přemostění: 28,39 m
Šířka mostu: 6,7 m
Šířka vozovky: 4,6 m
Chodník oboustranný: 0,85 m
Nový stav:
Nosná konstrukce: ocelová trámová konstrukce
Počet polí: 1
Délka přemostění: 29,20 m
Šířka mostu: 11,64 m
Šířka vozovky: 7,5 m
Chodník jednostranný: 1,5 m
Úprava přilehlé komunikace: 36,95 m
Stav po výstavbě:
Rekonstrukce mostního objektu spočívala v jeho demolici, přeložkami inž.sítí, následným založením a výstavbou spodní stavby na mikropilotech, výrobou a osazením ocelové mostní konstrukce s položením nových konstrukčních vrstev navazujících úseků komunikace včetně odvodnění. Pro zajištění provozu po dobu výstavby byla zřízena dočasná lávka pro pěší v blízkosti objektu.