Stav
Dokončený
Délka
2 541 m
Období realizace
4. 2013 - 11. 2013
Projektant
Dopravoprojekt Brno a.s., Viadesigne s.r.o., SHB a.s.
Realizátor
IMOS BRNO a.s.
Rozpočet
44 453 000 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, EIB, EU
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stav silnice II/431 byl v nevyhovujícím stavu, kryt byl tvořen žulovými kostkami. Navazující most ev. č. 431‑011 přes Ždánický potok byl ve špatném technickém stavu – snížená zatížitelnost, nevyhovující mostní konstrukce. Stav silnice III/4301 ve Ždánicích a Nechvalíně byl ve velmi špatném až havarijním stavu, s často nefunkčním odvodněním. Konstrukce převážně přebalená penetrační vrstva s mnoha podélnými a příčnými trhlinami. Most ev. č. 4301-2 přes Nechvalínský potok byl ve špatném technickém stavu – snížená zatížitelnost, nevyhovující mostní konstrukce, nepřevedl Q100.
Nový stav:
Byla provedena rekonstrukce silničních úseků v celkové délce 2,55 km včetně dvou nových mostů v tomto členění: II/431 Ždánice průtah - stavba zahrnuje kompletní rekonstrukci všech vrstev, vč. sanace pláně, zřízení odvodnění a napojení vjezdů a místních komunikací, v celkové délce 0,494 km. V rámci stavby došlo i k celkové rekonstrukci mostu 431-011. Nový most je monolitický žb. rám, stojky rámu monolitické železobetonové doplněné krátkými rovnoběžnými křídly, koryto potoka je pod mostem upraveno lomovým kamenem do betonu. V rámci výstavby mostu byly obnoveny navazující opěrné zdi a vyústění kanalizace.
III/4301 Ždánice průtah - celková délka rekonstruovaného úseku je 0,796 km, kde byla provedena kompletní rekonstrukce vrstev komunikace, vč. sanace pláně, zřízení nového odvodnění, zřízení nových odstavných stání a autobusových zálivů, napojení vjezdů a místních komunikací.
III/4301 Nechvalín průtah - stavba zahrnuje celkovou rekonstrukci všech konstrukčních vrstev, vč. sanace pláně, zřízení odvodnění, autobusových zálivů a napojení vjezdů a místních komunikací v celkové délce 1,260 km. V rámci stavby došlo k rekonstrukci opěrné zdi délky 33,74 m, rekonstrukci dvou propustků a mostu 4301-2. Nový most je monolitický žb rám, stojky rámu monolitické žb, doplněné krátkými rovnoběžnými křídly, koryto potoka je pod mostem upraveno lomovým kamenem do betonu.