Stav
Dokončený
Délka
551 m
Období realizace
8. 2012 - 5. 2013
Projektant
SILNIČNÍ PROJEKT spol. s r.o.
Realizátor
EUROVIA CS, a.s.
Rozpočet
17 859 000 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, EIB, EU
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Vozovka vykazovala značné množství poruch, podélné i příčné trhliny, vysprávky a nepravidelné hrboly, lokální i plošné deformace. Most byl ve špatném technickém stavu s podemletými opěrami, obnaženou zkorodovanou výztuží trámové nosné konstrukce, utrženou římsou ve vnitřním oblouku. V místě mostu byla dopravní bodová závada vyvolaná ostrou, nepřehlednou zatáčkou s častými dopravními nehodami. Odvodnění vozovky bylo nedostačující, zvláště v těsné zástavbě, kde docházelo k podmáčení zástavby a vyplavování tech. příslušenství RD.
Nový stav:
Staničení km: 6,849-6,298
Délka úseku: 551 m
Byla provedena kompletní rekonstrukce vozovky s úpravou pláně vápněním. Stávající most ev.č. 374-007 byl nahrazen propustkem Tubosider 1490/1240, dl. 40,6 m. Bodová dopravní závada byla odstraněna zvětšením poloměru směrového oblouku, což vyvolalo částečnou demolici RD č.p. 77. V km stavby cca 0,035 ‑ 0200 (těsná bytová zástavba) došlo ke snížení nivelety vozovky z důvodu plynulého odtoku dešťových vod. V rámci celé stavby bylo vybudováno nové silniční odvodnění. Součástí stavby bylo vybudování dvou nových autobusových zálivů a opěrná zeď. Stavba vyvolala přeložky splaškové a dešťové kanalizace, přeložky NN, plynovodu, vodovodu a sdělovacích kabelů.