Stav
Dokončený
Délka
2 095 m
Období realizace
4. 2012 - 4. 2012
Projektant
H3 inženýrské stavby, s.r.o. Blansko
Realizátor
Inženýrské stavby Brno s.r.o.
Rozpočet
10 417 000 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, EIB, EU
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Jednalo se o dvoupruhou silnici s krajnicemi směrově nerozdělenou s neomezeným přístupem. Řešená komunikace je tvořena zemním násypem a konstrukcí vozovky se nezpevněnými krajnicemi. Odvodnění komunikace je zajištěno oboustrannými rigoly se zatravněním. Šířka vozovky je 7,0 m se střechovitým příčným spádem. Kryt vozovky je tvořen živičnými vrstvami. Třída dopravního zatížení IV, skupina dopravního zatížení D2- střední. Kryt vozovky je značně nerovný s celou řadou vyskytujících se poruch a její stav je poznamenán intenzivním provozem těžké dopravy a působením spodních vod v části trasy.
Nový stav:
Základním úkolem je rekonstrukce krytu komunikace se zachováním stávajících základních parametrů komunikace. Niveleta stávající vozovky bude měněna v rozsahu max.+50 mm. Směrové a výškové parametry komunikace nebyly rekonstrukcí měněny. Šířkové uspořádání a příčné sklony byly zachovány a obnoveny.
Kryt vozovky byl rekonstruován odfrézováním obrusné živičné vrstvy, provedení asfaltového spojovacího nátěru a položení nové obrusné vrstvy z asfaltového betonu s vyrovnáním. Lokálně si rekonstrukce komunikace vyžádala i výměnu podkladních a ochranných vrstev s řešením stabilizace zemní pláně. V rámci stavby byla rekonstruována krajnice a provedena obnova odvodňovacích příkopů. Na komunikaci byly osazeny sloupky se směrovými označníky a provedeno vodorovné dopravní značení.
Konstrukční vrstvy: ACO 11+ 50mm
ACL 16+ 50mm
ACP 16+ 100mm
spojovací postřik
ŠCM 200mm
ŠD 100mm
ŠP 100mm
Staničení : 16,138 – 18,233
Délka stavby : 2 095 m