Stav
Dokončený
Délka
769 m
Období realizace
6. 2012 - 11. 2012
Projektant
Ing. Jan Pracný, D-projekt
Realizátor
HABAU CZ s.r.o., IMOS Brno a.s.
Rozpočet
19 878 000 Kč
Zdroje financování
IF SÚS JMK, EIB, EU
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Původní most ev.č. 413-014 o 2 polích (8,30 + 8,30 m) byl tvořený ocelovými válcovanými podélníky I č. 400 a ocelovými mostinami ZORES, na kterých byla položena živičná vozovka. Celkový stav mostu byl ve špatném stavebně - technickém stavu. Směrové a výškové vedení silnice II/413 v místě mostu bylo značně nevyhovující a činilo tento úsek nepřehledným a nebezpečným. Povrch v navazujícím úseku silnice vykazoval značné poruchy.
Nový stav:
Předmětem stavby bylo provedení demolice původního a výstavby nového mostu ev.č. 413-014 (objekt SO C202) v km 22,346, včetně úpravy silnice II/413 u mostu (objekt SO C101) ve staničení km 22,191 – 22,506 a navazující úpravy silnice (objekt SO C101.1) ve staničení km 21,737 - 22,191.
Objekt SO C202: Nosnou konstrukci (NK) tvoří spojitá monolitická ŽB desková konstrukce o 3 polích celkové délky 25,9 m. Rozpětí jednotlivých polí je 7,50 + 10,0 + 7,5 m. NK mostu je na krajních opěrách uložena na všesměrná elastomerová ložiska 200/300/30 - TYP 1. Koryto pod mostem je vydlážděno lomovým kamenem do betonu. Most nově vyhovuje zatěžovací třídě A, tj. normálnímu zatížení 32 tun a výhradnímu zatížení 80 tun.