Stav
Dokončený
Délka
36 m
Období realizace
8. 2011 - 4. 2012
Projektant
RYBÁK-PROJEKTOVÁNÍ STAVEB, s.r.o., BRNO
Realizátor
Dopravní stavby Brno, s.r.o.
Rozpočet
8 084 000 Kč
Zdroje financování
JMK INV
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Základy mostu byly plošné - betonové.
Opěry a křídla byly masivní, z lomového kamene, dodatečně provedené opěry na čelních stranách byly nestabilní, vychýlené s rozvolněným zdivem.
Nosná konstrukce byla desková trámová betonová. Vlivem smáčení docházelo k postupné degradaci projevující se rozpadem trámů a korozí výztuže. Ocelové nosníky pod chodníky byly uhnilé a před vlastní rekonstrukcí mostu byly na mostě osazeny zábrany zamezující vstupu na chodníky.
Izolační systém nebyl proveden, což mělo negativní vliv na životnost mostu. Odvodnění plošné nebylo již funkční.
Údaje z hlavní prohlídky z r. 2008 :
Zatížitelnost mostu Vn= 25t, Vr= 38t
Stavební stav : V – špatný
Nový stav:
Most je jednopólový, se šikmostí L 66,05b, založený hlubině na 11 ks pilot DN 1000, délky 6 m. Opěry jsou masivní, monolitické, délky 10,45 m a tloušťky 0,80 m.
Nosnou konstr.mostu tvoří monolitický ŽB rám s náběhy s konstr. výškou 0,45 – 0,85 m. Izolace mostu je celoplošná z NAIP.
Délka přemostění je 6,97 m.
Celková šířka mostu je 12,45 m, volná šířka 7,75 m. s oboustrannými chodníky š. 2,0 a 2,5 m.
Záchytné zařízení tvoří typové ocelové mostní zábradlí.
Součástí stavby byla přeložky jednotné kanalizace s napojením silničního odvodnění, přeložka kabelového vedení NN v dl. 45 m a přeložka NTL plynovodu v celkové dl. 18,64 m.
Napojení na silnici III/3657 bylo provedeno v celkové délce úpravy 35,5 m.
Stavba byla prováděna za úplné uzavírky, pěší provoz byl veden po provizorním dřevěném přemostění vodní překážky nedaleko od mostu.
Zatížitelnost : Vn =32t,
Vr = 80t,
Ve = 196t