Stav
Dokončený
Typ práce
Výstavba
Délka
270 m
Období realizace
3. 2009 - 12. 2009
Projektant
Ing. Jaromír Rušar Mosty
Realizátor
FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
Rozpočet
50 864 000 Kč
Zdroje financování
ROP 1.1.
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stávající mostní objekt, křížící trať Vídeň-Brno, pocházel z 30.let 20 století a byl tvořen sdruženým rámem o třech polích. Střední pole bylo z důvodu elektrifikace trati nahrazeno konstrukcí z prefabrikovaných nosníků KA-61. Celý most byl ve velmi špatném stavu jak stavebním tak i prostorové uspořádání bylo nevyhovující.
Délka přemostění: 28,40 m
Šířka vozovky 4,60 m
Rok postavení: 1931
Nový stav:
Staničení: 15,507 km
Nosná konstrukce: příhradový nosník se spřaženou ocelobetonovou mostovkou
Počet polí 1
Stavební výška: 0,75 m
Šířka konstrukce: 10,95 m
Šířka vozovky na mostě: 7,5 m
Délka přilehlé vozovky: 245 m
Konstrukce vozovky na mostě:
Asfaltový beton ACOo11+ 4 cm
Spojovací postřik 0,25 kg/m2
Asfaltový beton ACL 8 5 cm
Rekonstrukce mostu spočívala ve výměně stávající nosné železobetonové konstrukce za ocelovou konstrukci s dolní mostovkou. Stávající opěry a křídla byly rozšířeny a sanovány. Přilehlé úseky silnice byly rozšířeny. Násypové svahy komunikace byly zpevněny opěrnou gabionovou konstrukcí. Současně byly provedeny bezpečnostní prvky – osazeny svodidla, vodorovné dopravní značení a připevněny ochranné protidotykové sítě nad elektrifikovanou tratí.