Stav
Dokončený
Délka
138 m
Období realizace
8. 2008 - 6. 2009
Projektant
Ing. Jaromír Rušar
Realizátor
Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
Rozpočet
23 052 878 Kč
Zdroje financování
EU, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Celkový stav původního objektu mostu byl havarijní, ocelová nosná konstrukce byla z důvodu chybějící izolace značně zkorodovaná. Spodní stavba byla zamáčená vodou pronikající dilatačními závěry a prosakující přes opěry. Zábradelní svodidlo nevyhovovalo požadavkům normy (vzdálenost sloupků, výška atd.). Mostu také chyběly dilatační závěry a ložiska. Nedostatečná byla také volná šířka mostu 5,40 m bez chodníku. Most nebylo ekonomické sanovat, a proto byl zbourán a vybudován nový.
Nový stav:
Nový most byl proveden jako monolitický železobetonový rám s plynule zakruženými náběhy. Spodní stavbu tvoří železobetonové rámové stojky, založené na mikropilotách, nosnou konstrukci monolitický rámový příčel. Izolace je provedena z natavovacích izolačních pásů s minerálním posypem a odvodněna drenážním proužkem z plastbetonu. Římsy byly provedeny z provzdušněného monolitického železobetonu C30/37 XF4 a jejich povrch opatřen pochůznou epoxidovou izolací. Most je opatřen novým zábradlím z trubkových profilů. Komunikace na mostě je navržena v kategorii S 7,5/50 rozšířená o 2 x 0,35 m s ohledem na poloměr zakřivení (R=125 m),dále byla přeložena sil. II/400 v celkové délce cca 138,0 m, z důvodu odstranění nevhodného směrového oblouku komunikace za mostem.
Konstrukce vozovky na mostě:
- asf. beton střednězrnný ABS I 50 mm
- spojovací postřik asf. modif. 0,25 kg/m2 PS-EKM
- litý asf. střednězrnný LAS I 40 mm
- spojovací postřik asf. modif. 0,25 kg/m2 PS-EKM
- pásová izolace s pečetící vrstvou 10 mm
Délka přemostění 12,695 m, kolmá světlost 10,00 m, šířka mostu 10,50 m, volná šířka mostu 10,30 m, šířka mezi obrubami 8,30 m, stavební výška 1,466 m. Zatížitelnost: normální 32 t, výhradní 80 t, výjimečná 196 t