Stav
Dokončený
Délka
2 072 m
Období realizace
6. 2008 - 10. 2009
Projektant
Dopravoprojekt Brno a.s. Ing. Josef Iščuk
Realizátor
IMOS Brno, a.s.
Rozpočet
71 761 371 Kč
Zdroje financování
dotace EU, krajský rozpočet
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Stav komunikace v celé délce průtahu byl nevyhovující
až havarijní. Stávající šířka byla mezi 5,70 – 6,20 m.
Konstrukce – penetrační vrstva s mnoha podélnými
a příčnými trhlinami bez obrub, s prašnými krajnicemi.
Nový stav:
Délka úpravy : 2 072 m
Šířkové uspořádání: 7,00 m
Kompletní přestavba mostu e.č. 422 – 020
Konstrukce vozovky:
Asfaltový beton střednězrnný: ABS I 40 mm
Spojovací postřik: PS, EK – 0,5 kg/m2
Asfaltový beton ložný ABH I : 60 mm
Obalované kamenivo: OKS I 90 mm
Infiltrační postřik : PI 1,5 kg/m2
Štěrkodrť : ŠD 250 mm
------------------------------------------------------------
Celkem: 440 mm
Objekty : Rekonstrukce vozovky proběhla výměnou všech konstrukčních vrstev vozovky
s přidáním příměsi nehašeného vápna na modul přetvárnosti 60 MPa. Odvodnění vozovky bylo svedeno
do jednotné obecní kanalizace. Byly rekonstruovány autobusové zálivy a vytvořena odstavná stání . Obec vybudovala chodníky a cyklostezky.
Z inženýrských sítí muselo být přeloženo vedení NN, VO, MR, provedena ochrana kabelů NN, revize STL plynovodu. Bylo vybudováno 330 m nové dešťové kanalizace.
Přestavba mostu 422-020 proběhla jako demolice starého a stavba nového ŽB rámu.