Stav
Dokončený
Délka
60 m
Období realizace
9. 2008 - 11. 2008
Projektant
Ing. Jan Pracný
Realizátor
INTER-STAV, spol. s r.o.
Rozpočet
5 220 000 Kč
Zdroje financování
SFDI, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Most převádí silnici III/37729 přes potok Marchanice. Původní mostní objekt z roku 1931 byl ve špatném stavebním stavu s nevyhovující zatížitelností a svým šířkovým uspořádáním nevyhovoval současné dopravní zátěži. Proto byla navržena jeho demolice a nahrazení novým přesypaným mostem z ŽB rámů IZM 2/2.
Nový stav:
Volná šířka silnice mezi svodidly: 7,50 m
Šířka v koruně násyp. tělesa: 9,50 m
Délka přemostění: 2,00 m
Délka zatrubnění: 12,00 m
Kolmá světlost: 2,00 m
Volná výška mostního otvoru: 2,00 m
Konstrukce vozovky na mostě:
Asfaltový beton ABS I 50 mm
Asfaltový beton ABH II 50 mm
Obalované kamenivo OKH II 80 mm
Spojovací infiltrační postřik
Štěrk vyplněný cem. maltou ŠCM 200 mm
Štěrkodrť ŠD 220 mm
Nový most je proveden jako přesypaný rámový most, tvořený 12 ks prefa rámy IZM 2/2 s nadnásypem 1,0m, uloženými na podkladní beton tl. 200 mm. Čela tvoří úhlové opěrné zdi (křídla) kolmé na osu mostu, na hormím temeni obou portálů je osazena ŽB monolitická římsa.
Zatížitelnost nového mostu odpovídá zatěžovací třídě A (32 tun).
Vozovka na mostě je rekonstruována v délce 60 m a je po obou stranách opatřena typovým silničním svodidlem JSNH4/N2.
Součástí stavby byla úpravy koryta vodoteče pod mostem, na vtoku i na výtoku odlážděním lomovým kamenem do betonu.