Stav
Dokončený
Typ práce
Oprava mostu
Délka
130 m
Období realizace
6. 2006 - 9. 2006
Projektant
Dosting spol. s.r.o., Brno
Realizátor
D.I.S., spol. s r.o., Brno
Rozpočet
16 515 000 Kč
Zdroje financování
JMK INV
Popis
Stav před opravou:
Oba mosty jsou třipólové z prefa předpjatých nosníků KA 61 s plošným založením. Zatékáni do nosné konstrukce svědčilo o poruchách izolace, o špatném odvodnění dutin nosníků. U nosníků byla na návodní straně obnažena zkorodovaná předpínací výztuž. Konzoly mezilehlých pilířů, především v důsledků trvalého zatékání vody mostními závěry, byly rozpadeny s obnaženou silně zkorodovanou výztuží. U mostu 027 jsou v monolitických římsách osazeno ocelové zábradlí se svislou výplní značně zkorodované. U mostu 026 byla římsa a ocelové zábradlí opraveno v roce 1998. U mostu 027 by oprava horní konstrukce mostu provedena v roce 2001.
délka přemostění: 026 – 53,10 M
027 - 68,18 M
původní délka přemostění: 026 - 53,10 m 027 – 68,18 m 379-026
Údaje z poslední hlavní prohlídky z r.2004 :
Zatížitelnost mostu Vn= 18t, Vr= 35t
Stavební stav : V – špatný 379-027
Údaje z poslední hlavní prohlídky z r.2003 :
Zatížitelnost mostu Vn= 11t, Vr= 24t
Stavební stav : VI – velmi špatný
Nový stav:
Oprava mostu 026 spočívala v odstranění silničního svršku na nosníky KA 61, provedení vyrovnání žb.deskou. U říms bude provedena pouze sanace pohledů. Nová vozovky v konstr.složení ABS I 40 mm, ABS I 50 mm. Nad spárami opěr a stř.pilířů byly provedeny čtyři elastické mostní závěry. Současně byla provedena sanace spodní stavby torkretem doplněným Kari sítí. Stř. pilíře byly rozšířeny půdorysně do většího oválného profiůlu, který slouží k větší podpoře ramen pilířů. U ramen stř.pilířů bylo provedeno ošetření výztuže a reprofilace cem.maltou.