Stav
Dokončený
Typ práce
Rekonstrukce
Délka
820 m
Období realizace
8. 2004 - 5. 2005
Projektant
Ing. Jiří Matula
Realizátor
IMOS Brno a.s.
Rozpočet
21 761 719 Kč
Zdroje financování
SFDI
Popis
Stav před opravou:
Silnice II/431 v ulici Vyškovská (I. etapa) procházela úzkou zástavbou s nevyhovujícími směrovými a šířkovými poměry, tvořícími vážnou dopravní závadu. Vozovka vykazovala poruchy a deformace, způsobené nedostatečnou únosností.
V úseku II. etapy (ul. Nádražní) byl nevyhovující směrový průběh silnice v prostoru křižovatky s ul. Mírovou, vozovka byla z důvodu nedostatečné únosnosti podloží v havarijním stavu.
Nový stav:
Stavba spočívá v obou úsecích v úplné rekonstrukci vozovky silnice (I. et. kat. MS 7,5/50, II. et. kat. MS 8/50) se směrovou úpravou včetně úpravy chodníků a přilehlých ploch, které spolu s V.O. a sadovými úpravami hradí Město Bučovice na základě samostatné smlouvy o dílo.
Staničení: I. etapa km 16,878 - 17,462
II. etapa km 17,585 - 17,828
Délka celkem: 827 m
Opravená plocha: 5617 m2
Stavební objekty:
SO 010, 020 Komunikace
SO 011 Kanalizace (v úseku I. etapy)
SO 013 Přeložky NN
SO 014 Úprava sdělovacích rozvodů
Konstrukce vozovky :
- štěrkopísek tl. 190 mm
- štěrk vyplněný cem. maltou tl. 250 mm
- podklad OKS I tl. 100 mm
- asfaltový beton ABS I tl. 50 mm
Původní konstrukce vozovky byla odstraněna a neúnosná pláň v potřebném rozsahu sanována. V úseku směrové úpravy musel být vyměněn i původní nevhodný násypový materiál, zřízena kanalizace. Pro odvodnění pláně byly zřízeny trativody. Do osazených obrub byly položeny nové konstrukční vrstvy vozovky, zřízeny chodníky pro pěší a upraveny navazující plochy.
Součástí stavby bylo provedení vodorovného dopravního značení.
Stavba byla prováděna v úseku I. etapy za úplné uzavírky, II. úsek musel být prováděn za omezeného provozu po polovinách vozovky.