Stav
Dokončený
Typ práce
Rekonstrukce
Délka
39 m
Období realizace
7. 2019 - 4. 2020
Projektant
KAP ATELIER s.r.o.
Realizátor
FIRESTA - Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
Rozpočet
6 789 719 Kč
Zdroje financování
JMK INV
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Základním předmětem akce byla kompletní rekonstrukce mostu ev. č. 379-037 v levotočivém oblouku silnice č. II/379 na rozhraní extravilánu a intravilánu obce Podomí. Součástí rekonstrukce mostu byla rekonstrukce silnice II/379 před a za mostem v celkové délce 39,0 m.
Stávající konstrukce mostu byla kombinovaná, rozšiřovaná. Pravou část tvořila desková konstrukce z betonových příhradových prefabrikátů Visintini, levou rozšiřovanou část tvořily ocelové trubky. Dle hlavní prohlídky z 07/2011 byl stav mostu špatný (spodní stavba) až velmi špatný (nosná konstrukce). Na mostě bylo osazeno nenormové zábradlí. Vzhledem ke stavebnímu a technickému stavu byl most rozumně neopravitelný, byl tedy vybourán a nahrazen mostem novým. Stávající most navíc nebyl schopen řádně plnit svou funkci - provést požadovaný průtok Q100.
Nový stav:
Nová nosná konstrukce navrhovaného mostu je tvořena železobetonovým rámem o jednom poli. Délka nosné konstrukce je 4,07m. Opěry jsou vetknuty do monolitického základového prahu, který je založen na 10ti mikropilotech délky 7,5m. Do rubu stěn jsou vetknuta šikmá zavěšená křídla. Na nosné konstrukci a na křídlech jsou realizovány plně monolitické římsy. Na římsách je osazeno ocelové zábradlí se svislou výplní. Izolaci vrchní rámové konstrukce tvoří i litý asfalt tl. 35mm. Dno a břehy koryta včetně opevnění křídel jsou vydlážděna kamennou dlažbou. Na vtoku a na výtoku je provedeno opevnění koryta kamennou rovnaninou. Součástí mostu je i obslužné schodiště. Nový most má nad hladinou Q100 rezervu 0,45m a došlo tedy ke zvětšení plochy otvoru mostu o 90%.
Po kompletní výměně stávajících konstrukčních vrstev v navazujících úsecích mostu byla položena podkladní asfaltová vrstva. V celém úseku stavby byl položen nový dvouvrstvý asfaltový kryt o celkové tl. 100 mm. Pro odvodnění přilehlého úseku silnice č. II/379 byla osazena nová uliční vpust s vyústění přes rub mostu do Podomského potoka. Vozovka je opatřena nezpevněnými krajnicemi a části je osazen silniční obrubník. Po pokládce asfaltových vrstev bylo osazeno svislé dopravní značení a bylo provedeno vodorovné dopravní značení.
Součástí zakázky byla i oprava povrchu objízdné trasy.