Stav
Dokončený
Typ práce
Rekonstrukce mostu
Délka
50 m
Období realizace
9. 2020 - 10. 2021
Projektant
Rušar - mosty, s.r.o.
Realizátor
PORR a.s.
Rozpočet
10 392 633 Kč
Zdroje financování
SFDI 2020, SFDI 2021, IF SÚS JMK
Popis
Stav před rekonstrukcí:
Na základě hlavní mostní prohlídky byl stavební stav nosné konstrukce mostu zhodnocen jako VII – havarijní. Most byl postaven v roce 1892. Byly zde provedeny některé opravy a rozšíření. Most měl nefunkční odvodnění a izolaci. Proto bylo přistoupeno k jeho celkové přestavbě.
Nový stav:
Nový most je železobetonový rám, který je založen na mikropilotách v kombinaci s plošným založením v úrovni stávajících základů původního mostu. Vozovka na mostě je dvouvrstvá s hydroizolací. Římsy mostu jsou monolitické železobetonové. Na mostě je oboustranný chodník. Na římsách je osazeno mostní zábradlí se svislou výplní výšky 1,1 m. Odvodnění mostu je příčným a podélným spádem mimo most do uličních vpustí. Dno toku je zpevněno kamennou dlažbou do betonu ukončenou příčnými prahy s navazujícím kamenným záhozem. V rámci stavy byly provedeny přeložky inženýrských sítí (kabely NN, veřejné osvětlení, sdělovací kabely) a výstavba provizorního přemostění.