Stav
Dokončený
Typ práce
Nová ok
Délka
80 m
Období realizace
12. 2005 - 8. 2006
Projektant
APC SILNICE s.r.o.
Realizátor
Inženýrské stavby Brno, spol. s r.o.
Rozpočet
13 764 000 Kč
Zdroje financování
JMK INV
Popis
Stav před výstavbou:
Jedná se o průsečnou křižovatku silnic II/385 a II/379. Vznikají zde značné problémy s najetím vozidel na krajsou silnici II/385, zejména v době víkendových návratů. Proto se město Tišnov a SÚS JmK rozhodly řešit tento problém přestavbo křižovatky na okružní. Z důvodu přilehlé zástavby je nutné vést trasu ve stávajících poměrech.
Nový stav:
asfaltová vozovka …………............... 3 228 m2
autobus.zast.-dlážděný povrch … … 240 m2
silniční obruby ……………….……… . 1 046 m
přídlažba ……………………………… 1 027 m
zámková dlažba - ostrůvky …………… 183 m2
dešťové vpustě …………………...… … 14 ks
odvodňovací žlaby ……………….…….. 23 bm
horská vpust …………………….…… … 1 ks
Nová okružní křižovatka je vybudována jako čtyřramenná s těmito parametry:
- osy připojujících větví prochází středem
- vnější poloměr je 17,50 m
- poloměr středového ostrůvku 9,50 m
- šířka vozovky na okruhu 8,0 m z toho 4,5 m s povrchem živičným a 3,5 m je dlážděný prstenec
- vjezdové poloměry 12 m ,výjezdové poloměry 12,0 m resp. 15,0 m
- šířka vjezdové větve 4,0 m ,šířka výjezdové větve 5,0 m
- šířka dělících ostrůvků min. 2,0 m
- bezbariérové přechody o šířce min. 3,0 m
Odvodnění je provedeno příčným sklonem vozovky do uličních vpustí, které jsou zaústěny do dešťové kanalizace.
V celé délce rekonstruovaných úseků bylo provedeno nové vodorovné a svislé dopravní značení včetně přechodu pro pěší.
Prostor autobusových zastávek má příčný sklon 2 % do vozovky, povrch je proveden dle katalog.listu BUS A-4 na návrhovou úroveň porušení D2-povrch z žul.kostek.