Stav
Dokončený
Typ práce
Nová mok
Délka
130 m
Období realizace
11. 2004 - 6. 2005
Projektant
Ing. Pivnicka Libor
Realizátor
STRABAG a.s., Brno
Rozpočet
5 470 726 Kč
Zdroje financování
SFDI
Popis
PŮVODNÍ STAV :
Předcházející způsob propojení výše uvedených silnic s trojúhelníkovým zvýšeným ostrůvkem neodpovídal současným potřebám provozu nejen z bezpečnostního hlediska. Komunikace v místě křižovatky byly navíc poničeny nedostatečnými opravami po pokládkách podzemních inž. sítí. Průjezd vozidel byl vzhledem k nerovnostem povrchu doprovázen nadměrným hlukem. Nedostatečně řešeno bylo i odvedení srážkových vod.
NAVRŽENÉ ŘEŠENÍ :
Pro napojení silnic II/400 a III/40010 byla navržena malá okružní křižovatka o průměru 30 m s částečné pojížděným středovým prstencem. Současně byla provedena i rekonstrukce navazujících úseků dotčených komunikací v délkách 31, 56, a 37 m od vnějšího okraje křižovatky. Stavební úpravy dále zahrnovaly vybudování dvou dlážděných ploch, z nichž jedna slouží jako parkoviště, druhá jako tržnice, vybudování chodníků podél dotčených úseků a úprava sjezdů k nemovitostem. Odvodnění bylo řešeno osazením 6 ks uličních vpustí, které byly napojeny do dešťové kanalizace budované před zahájením prací na úpravě křižovatky. Nedílnou součástí stavby bylo i provedení nového vodorovného a svislého dopravního značení.
Chodníky a kanalizace byly vybudovány na náklady obce Višňové, pro ostatní práce související s úpravou křižovatky a navazujících úseků silnic vč. odvodnění a dopravního značení byla investorem SÚS Jmk.
Konstrukce vozovky a zpevněných ploch :
Zesílení vozovky :
- vyspravení výtluků
- vyrovnání podkladu vrstvou OK prům. tl. 50 mm
- obrusná vrstva AB tl. 50 mm